Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

… Ουτε Μαθηματικα να ηταν

Ετσι συνηθως λεμε για καποιο θεμα που ειναι ευκολα κατανοητο για μας και δεν ειναι σε θεση να καταλαβει ο συνομιλητης μας.
Δηλαδη, τα Μαθηματικα ειναι μια εννοια τοσο δυσνοητη και δυσκολη για τους πολλους.
Υπαρχει η πεποιθηση οτι τα Μαθηματικα ειναι για λιγους, οτι πρεπει να εχεις «μυαλο» για να τα καταλαβεις.
Τα Μαθηματικα γινονται φοβος.
Ειναι ομως ετσι η καποιος φταιει γι’αυτη τη κατασταση;
Δυστυχως φταιμε εμεις οι διδασκοντες.
Ειτε απο αγνοια, ναι απο αγνοια, ειτε απο εγωισμο, προσπαθουμε να μεταδωσουμε τις γνωσεις μας μ’εναν τροπο που ικανοποιει το «εγω» μας και προβαλλει την εικονα μας, χωρις να μας ενδιαφερει αν καταλαβε ο «εντυπωσιασμενος» μαθητης.
Φιλε καθηγητη, σε παρακαλω.
Ανασκουμπωσου.
Ενημερωσου.
Προετοιμασου.
Προσπαθησε να ελθεις απ’την αλλη πλευρα.
Μπες στο μυαλο και τον τροπο σκεψης του μαθητη.
Κανε τον μαθητη να αφουγκραστει αυτα που λες.
Δωστου τη δυνατοτητα να λυσει, χρησιμοποιωντας περισσοτερες αισθησεις (εκτος της ορασης και πιθανα της ακοης). Φερτον στο σημειο να «πιασει» την ασκηση, να την «οσμιστει» και τελος να την «γευτει».
Τοτε να εισαι σιγουρος οτι ολοι θα καταλαβουν, τα Μαθηματικα θα ειναι κατανοητα, δεν θα ειναι φοβος.
Φιλε καθηγητη, μη βαριεσε.
Η δουλεια μας ειναι να μεταδωσουμε γνωση σε ολους, οχι σε μερικους, που τη δουλεια αυτη την εχει κανει καποιος αλλος.